[O1] Zapaliła się czerwona kontrolka wody!

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sylwester_1124
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Zapaliła się czerwona kontrolka wody!

    Dzisiaj zamówiłem short shiftera i bedzie za około 10dni do odbioru i przy okazji sprawdziłem stan zawieszenia bo coś nie bardzo zaczął prowadzić się na łukach i co sie okazało, wszystkie 4 tyleje przednich wahaczy do wymiany plus jeden tylny wahacz również bo z tyłu nie można podobno wymienić samych tulei :shock:

    Reasumując, będe chciał wsadzić do przodu tuleje poliuretanowe tylko sie zastanawiam czy zwykłewe zółte czy twarsze czerwone?
    Trochę sie obawiam zakładać sztywniejszych bo przy obniżonym zawiasie i 18 kole może być masakra i wszystkie plastiki w środku chuj strzeli :roll:

    Tylne wahacze wymienie oba na raz co by nie wracać do tematu przez najbliższe 2-3 lata no chyba ze jest możliwość wymiany samych gum?
  • Kasiunia
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Zapaliła się czerwona kontrolka wody!

    Koledzy, o co chodzi?
    Skoda stala trzy dnio bez ruchu na tym mrozie - sami wiecie, ponad 10 stopni mrozu.
    Podgrzalam ladnie swiecie, trzy razy. Oczywiscie grzaly sie dluzej niz zwykle i skodzia ladnie odpalila. Po ok. 10-15 sekundach zaczela migac czerwona kontrolka wody i piszczec ten dzwiek jak od rezerwy.
    Wygasilam autko, maska w gore. Plyn w zbiorniczku wyrownawczym sie zgadza, ani kropki nie obylo. Odpalilam jeszcze raz, kontrolka juz sie nie zaswiecila i autko zrobilo kilka km. O co kaman? Zwykly blad, psikus sie przyplatal i nie mam zadnej usterki, tylko w wyniku tych mrozow jakos sie tak pokickalo, czy to zwiastun jakiejs usterki? Przejmowac sie?

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      być może elektrody w zbiorniczku coś nie tego lub połączenie z nimi jest lub było chwilowo wadliwe

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Po prostu jak jest niska temperatura otoczenia to przed te 3 dni płyn w chłodnicy sie trochę "skurczył" i w czujniku pokazywało ubytek. Po kilku kilometrach albo tak jak u mnie po ponownym zapaleniu powinno byc ok. Mam nadzieje ze wyjaśniłem sprawę.

        PS. U mnie oprócz kontrolki temperatury czasem w duży mróz zaświeci się też na czerwono olej. :diabelski_usmiech

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • Kasiunia
          Drive
          • 2009
          • 93

          #5
          Dziekuje panowie kolegowie za rozwianie moich watpliwosci
          Wot zima :/

          Komentarz

          • Luca
            Rider
            • 2004
            • 524

            #6
            Hej

            Tak czy siak, wkrótce do wymiany będzie zbiorniczek płynu.
            te typy tak mają
            Pozdrawiam
            "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
            Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
            Pionek znów gra.......

            Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
            www.dynosoft.pl

            Komentarz

            • roLLo
              L&K
              • 2008
              • 1063
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Luca
              Hej

              Tak czy siak, wkrótce do wymiany będzie zbiorniczek płynu.
              te typy tak mają
              Pozdrawiam
              Czemu ma wymieniać zbiorniczek??
              Ja w Fabii przez 8 lat, zima po zimie miałem to samo z kontrolkami rpzy morzach ale to spowodowane jest kurczeniem się plynu chlodzącego i czujniki wykrywały ubytek ale po chwili pracy silnika problemu nie ma.


              PS. Proponuję też sprawdzić temperaturę krzepnięcia płynu chlodniczego.

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Luca
                Hej

                Tak czy siak, wkrótce do wymiany będzie zbiorniczek płynu.
                te typy tak mają
                Pozdrawiam
                a po pierona wymieniac???? wystarczy srubokrentem "posmerac" dwa druciki w nim......i juz bedzie naprawione :diabelski_usmiech
                W tych dniach bardzo częsta przypadłosć aut z grupy VW.....wczoraj kolezanka to miała w golfie IV - posmerała te dwa druciki...i po problemie - ze tak powiem telefoniczne udało sie usunąć usterke :szeroki_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • wojtas_110
                  Classic
                  • 2010
                  • 33

                  #9
                  Nie koniecznie wymiana, wystarczy przeczyścić styki na czujniku i problem znika
                  Niby zbiorniczek koszci 50 zł, ale czyszczenie - 0 zł wystarczy śrubokręt i kilka sprawnych ruchów

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Też tak mam w niskich temp. od zeszłego roku. Po zagrzaniu i ponownym odpaleniu nie miga. Styki w zbiorniczku!!! Kiedyś tak nie było. Podobno to typowe.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • mikolaj
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 366
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      proponuje dolać trochę koncentratu do zbiorniczka i będzie ok

                      Komentarz

                      • Busku
                        Rider
                        • 2009
                        • 655

                        #12
                        Miałem dokładnie to samo i w moim przypadku także pomogło "pomacanie" pręcików w zbiorniczku śrubokrętem :wink: W tym roku jeszcze nie miałem z tym problemu więc naprawde pomaga...
                        Pozdrawiam
                        Mercedes W124 300CE: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=150
                        Mercedes W210 290 Turbodiesel
                        Renault Laguna II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25

                        Komentarz

                        • Sev
                          L&K
                          • 2007
                          • 1295

                          #13
                          ciekawe ile razy temat był już na forum...
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8160
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Sev
                            ciekawe ile razy temat był już na forum...
                            a ile jeszcze bedzie......jak to taka przypadłość. Moze warto zrobic taki jeden na "czerwono" - jak oliwa.....co by bylo widac
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Temat wyjasniony
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              Pracuję...